سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم خالص است که با بدن انسان سازگاری دارد. شکل آن به صورت میله باریکی است که درون استخوان فک قرار داده می شود. گفته می شود که امروزه ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندانهای از دست رفته است.

نکته قابل توجه در مورد آن این است که اگر پس از قرار گرفتن در فک به طور صحیح از آن نگهداری شود، ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت.

علی رغم پیشرفت در زمینه مراقبت از دندان، میلیون ها ایرانی از دندان درد رنج می برند، که عمدتا به علت پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا آسیب است.

برای سال ها، تنها گزینه های درمان در دسترس افرادی که دندان هایشان را از دست داده بودند، استفاده از پل ها و پروتزهای دندان بود. اما امروزه، ایمپلنت دندان در دسترس هستند.

 

چگونه مدرک تخصص دندانپزشکی بگیریم؟

 

همه می دانند که متخصص به کسی میگویند که در کاری تبحر بسیار بالایی داشته باشد و از تمامی زیر و بم ان کار با خبر باشد. در رشته های پزشکی هم به همین منوال است؛به این صورت که بعد از گذراندن دوره های چند ساله پزشکی و در یافت پزشکی عمومی می توان در تخصص های خاصی شرکت کرد و مدرک آنها را هم گرفت.

در خصوص دندان پزشکی هم به همین صورت است بعد از این که موفق به کسب مدرک دندانپزشکی عمومی شدید می توانید اقدام به تحصیل و اخذ مدرک تخصصی رشته ایمپلنت کنید.

به صورت کلی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی باید در رشته علوم تجربی تحصیل کرده باشید.

سختی های این رشته در آن 5 تا 7 سالی است که در دانشگاه می گذرانید و بعد از ان 2 سالی که باید به صورت اجباری در مناطق محروم فعالیت داشته باشید البته باید گفت که حقوق خوبی در این دوره خواهید داشت منظور از سختی به نسبت درآمدی می گوییم که وقتی که خویش فرما می شوید بدست می آورید.

شایان ذکر است که درآمد متخصص ایمپلنت در ایران بسیار زیاد تر از یک دندان پزشک است.

 

بازار کار متخصصان ایمپلنت در ایران چگونه است؟

 

این را بدانید که بعد از فارغ التحصیلی دندانپزشکان در همه ارگان های پزشکی مانند بیمارستان ها درمانگاه ها و کلینیک های دندانپزشکی می توانند فعالیت داشته باشند، ولی خب بیشتر آنان کلینیک شخصی خودشان را راه می اندازند تا کارفرمای خودشان باشند و یا به صورت دو شغله کار می کنند.

هر کدام از این راه ها درآمد بالایی را برای آنان به دنبال دارد.

 

درآمد این رشته در ایران چقدر است؟

 

درآمد شما به عوامل زیر بستگی دارد:

 

تعداد دندان هایی که ایمپلنت گذاری بر روی آنها انجام می شود.

میزان توان مالی مردم منطقه مورد نظر.

نوع ایمپلنت استفاده شده برای بیمار.

روش کار گذاری ایمپلنت.

 

ولی به صورت میانگین درآمدی در حدود 12000000 تومان تا 20000000 تومان در ماه را دارند.