سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهیه غذا

شرایط دریافت مجوز تأسیس تهیه غذا

راه‌اندازی یک مرکز تهیه غذا در مراکز شهرهای بزرگ و پرجمعیت یک کسب‌وکار سودمند خواهد بود. جهت انجام این کار باید یک تیم حرفه‌ای از سرآشپزان را در کنار خود داشته باشید.

تجهیزات و لوازم موردنیاز این کار را فراهم کنید. محلی مناسب جهت استقرار آشپزخانه و تجهیزات آشپزی در نظر بگیرید و البته باید جهت دریافت مجوز تأسیس تهیه غذا اقدام کنید.

به مراکز تهیه غذا، کیترینگ نیز گفته می‌شود.

جهت دریافت مجوز تأسیس این‌گونه مراکز باید به اتحادیه صنف رستوران‌داران و اغذیه‌فروشان در شهر یا استان مورد تقاضای خود مراجعه کنید. با مراجعه به این اتحادیه باید مدارک زیر را به کارشناسان تحویل دهید.

کترینگ‌ها درواقع به وجود آمده‌اند تا خدماتی ازجمله طبخ چندین نوع غذا، دسر و پذیرایی را برای شما و جشن‌هایتان انجام دهند و به شما برای جشن و مهمانی و به‌صورت انفرادی خدمات ارائه دهند

اکنون‌که می‌دانید ماهیت یک کترینگ چیست، باید بدانید که یک کترینگ خوب باید به‌سرعت با محیط اطراف خودسازگار شود، زیرا هم نیازهای مشتری‌های دائمی و هم مشتری‌های گذری دارد.

در طول هرروز، تیم پذیرایی شما نقش مهمی در اجرای یکپارچه امور آشپزخانه دارد زیرا در یک کترینگ برخلاف رستوران یا فست فود به‌غیراز نیروی سرآشپز و پرسنل آشپزخانه خدمه اصلی تمیز کردن نیز نیاز است.

یک تیم پذیرایی خوب در پایان شب همه بشقاب‌های کثیف، نوشیدنی‌های بدون مراقبت را جارو می‌کند، شیشه‌های شکسته را جارو می‌کند و حتی محل برگزاری آن را تمیز و عمیق تمیز می‌کند.

مدارک موردنیاز جهت دریافت مجوز تأسیس تهیه غذا

  • دو نمونه فتوکپی برابر اصل شده از تمامی مدارک شناسایی و هویتی متقاضی
  • 12 قطعه عکس در ابعاد 3*4
  • دو نمونه فتوکپی برابر اصل شده از کارت پایان خدمت
  • فتوکپی و اصل سند مالکیت یا اجاره‌نامه رسمی واحد صنفی
  • فتوکپی برابر اصل شده از آخرین مدرک تحصیلی (کلیه متقاضیان به‌غیراز کسانی که بالای 50 سال سن دارند؛ باید حداقل سواد خواندن و نوشتن داشته باشند).
  • گواهی عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه کیفری
  • موافقت‌نامه از اداره اماکن عمومی
    تکمیل فرم عضویت در اتحادیه

مراحل دریافت مجوز تأسیس تهیه غذا

پس از ارائه مدارک موردنیاز و بررسی آن‌ها کارشناس اتحادیه جهت بازدید از محل کسب مراجعه می‌کند.

کارشناس محل واحد صنفی را ازلحاظ رعایت کامل موارد بهداشتی و ایمنی بررسی می‌کند و مشاهدات خود را به هیئت‌مدیره اتحادیه اطلاع خواهد داد.

در صورت موافقت اتحادیه با شرایط واحد صنفی و بدون نقص بودن مدارک، به متقاضی اطلاع داده می‌شود که نسبت به واریز هزینه‌های جاری اقدام کند.

پس‌ازاین مرحله حدوداً دو هفته کاری زمان می‌برد که مجوز تأسیس تهیه غذا صادر شود.

پس از صدور و اخذ این جواز، دارنده موظف است آن را در محلی که در مقابل دید افراد باشد؛ نصب کند.